-

matthias

Komentarze użytkownika

@O nauczycielach, lekarzach i sposobach rozumienia żartów (7 marca 2019 10:28)

Egzaminy, a szczególnie matura, to kosmos. Nie ma nic wspólnego z edukacją. Rodzice w 90% nie zdają sobie sprawy jak działa ten system. A te kilka procent, które są tego świadome załatwiają np. dziecku nauczanie indywidualne, żeby miało więcej czasu na korki i nie traciło go bezowocnie w szkole. Tylko na końcu tego systemu jest uczeń, który świetnie zdał matematykę, fizykę, j.angielski i nie ma pojęcia o niczym innym.

matthias
7 marca 2019 14:17

@O nauczycielach, lekarzach i sposobach rozumienia żartów (7 marca 2019 10:28)

Myślę, że od podstawy programowej ważniejsze jest to co jest wymagane na egzaminach. Bo tak naprawdę nauczyciele uczą "pod egzaminy". Tego również wymagają rodzice. Bo to są ważne sprawy dla przyszłości ich dzieci.

matthias
7 marca 2019 14:01

@O nauczycielach, lekarzach i sposobach rozumienia żartów (7 marca 2019 10:28)

Mówiąc o podstawie programowej wiele osób ma na myśli programy nauczania. Tymczasem podstawa, to minimum, które gwarantuje państwo. W skrócie na ocenę dst. Reszta to utrwalanie i dodatkowa praca ucznia i rodzica poza szkołą. I w sumie, gdy się nad tym zastanowić, czasu w szkole wystarczyłoby dla wykształcenia ucznia na ocenę dst, bez zadań domowych i dodatkowej pracy. Sądzę, że dlatego sprawę podstawy usuwa się na bok. Być może sprawa treści też ma znaczenie.

matthias
7 marca 2019 13:27

@O nauczycielach, lekarzach i sposobach rozumienia żartów (7 marca 2019 10:28)

Nauczyciele znajdują się, podobnie jak Pan, w widmie ultrafioletu. Ilość paradoksów i bzdur, które związane są z ich obowiązkami oraz również z wynagrodzeniami jest tak duża, że nie za bardzo wiadomo jak z tego wybrnąć. Przykłady: nauczyciel w 40 osobowej klasie dostaje takie samo wynagrodzenie za godz. jak nauczyciel na zajęciach indywidualnych z 1 uczniem, nauczyciel polskiego, który po lekcjach musi poprawiać całe stosy wypracowań (współczuję tym licealnym z poziomem rozszerzonym) jest tak samo wynagradzany jak nauczyciel plastyki, czy muzyki, którzy nie mają takich obowiązków. No i na koniec sprawa pensum. Może 18 godzin to faktycznie mało. Może 20 albo 22 godziny byłyby do udźwignięcia. W każdym razie jest duże pole do negocjacji. A ...

matthias
7 marca 2019 12:13

@Jak to ma być z tą III Wojną Światową? (11 lutego 2019 22:52)

Dzień dobry

III wojna światowa rozpocznie się w momencie spłaty ostatniego zobowiązania za II wojnę światową. Pan Stalagmit opisał świetnie ten proces na przykładzie wojen punickich.

matthias
12 lutego 2019 10:07

@Inż. Doboszyński przed Sądem Przysięgłych. Czy Barcelona była bardziej „czerwona” niż Kraków? (11 stycznia 2019 08:33)

Dziękuję za artykuł. Wyjaśniają się kulisy np. mordu w Brzozowie.

matthias
13 stycznia 2019 13:11

@O nauczaniu historii w seminariach duchownych (13 stycznia 2019 04:47)

Historia to największa sojuszniczka katechezy szkolnej. Ma Ksiądz w 100% rację.

matthias
13 stycznia 2019 11:06

@Uratuj słowo (10 grudnia 2018 22:28)

Cyrkulować

matthias
11 grudnia 2018 08:45

@Szkoła tercjarna (14 listopada 2018 21:33)

Nie bezpośrednio ale system egzaminów formatuję sposób pracy nauczycieli. Po prostu są rozliczani z tego jak ich uczniowie zdają egzaminy. W obecnym stanie prawnym nie można podzielić roku na trzy równe okresy klasyfikacyjne, ale można na cztery. Nic nie stoi na przeszkodzie by taką organizację wprowadzić. Rozporządzenie o ocenianiu wymaga śródrocznej klasyfikacji, chociaż do arkuszy wpisuje się tylko oceny końcowe. W mojej opinii większość Pana pomysłów można wprowadzić w szkole w zgodzie z obecnym ustrojem. Oczywiście oceny muszą pozostać w skali 1 - 6. Będzie Pan musiał również znaleźć szkołę, która będzie chciała wprowadzić takie regulacje.

matthias
15 listopada 2018 20:32

@Szkoła tercjarna (14 listopada 2018 21:33)

Wyjaśnię to dokładniej. Egzaminy, czy wewnętrzne, czy zewnętrzne mogą być zorganizowane w taki sposób, że będą wspierać lub wypierać pewne działania. Np. kształcenie językowe, którego celem jest zdanie egzaminu a nie nauczenie komunikacji wpływa destrukcyjnie. W wypadku naszego systemu są to egzaminy zewnętrzne. Nigdzie nie napisałem, że zewnętrzność jest degenerująca raczej skłaniam się ku systemowi.

Pozdrawiam

matthias
15 listopada 2018 18:32

@Szkoła tercjarna (14 listopada 2018 21:33)

Ja nie napisałem, że zewnętrzny egzamin jest zły. Napisałem, że cały system egzaminacyjny, który obecnie funkcjonuje jest degenerujący dla edukacji.

matthias
15 listopada 2018 17:19

@Szkoła tercjarna (14 listopada 2018 21:33)

Dzień dobry

W mojej ocenie system egzaminów zewnętrznych bardziej dewastuje edukację. Co Pan o tym sądzi?

matthias
15 listopada 2018 11:20

@Stopień wodny „Niepołomice” na górnej Wiśle (23 października 2018 20:35)

Dobry wieczór

Zadziwia mnie poziom degradacji naszych rzek. W Stalowej Woli na Sanie spiętrzają rzekę dla elektrowni poprzez zatopienie w nurcie bloków betonowych i koniec z żeglugą.

Zdjęcie z map Googla stopnia w Stalowej Woli

Zdjęcie poniżej zrobione z okna samolotu nad Frankfurtem. Może nie widać dokładnie, ale w prawym dolnym rogu płynie kontenerowieć, całkiem duży.

Pozdrawiam

matthias
23 października 2018 22:24

@Wisła Warszawska – zarys problemu i jego rozwiązania w aspekcie planów rządowych (3 lipca 2018 17:39)

Na co człowiek nie spojrzy, wszystko w ruinie. Największa rzeka w Polsce i nie można jej przepłynąć w sumie niewielką łodzią. Dziękuję za odpowiedź.

matthias
4 lipca 2018 11:06

@Wisła Warszawska – zarys problemu i jego rozwiązania w aspekcie planów rządowych (3 lipca 2018 17:39)

Dzień dobry

Jak Pan sądzi. Wykonalne jest przepłynięcie Wisłą z np. Sandomierza do Gdańska łodzią o zanurzeniu 1 m.? Myślę o stanie obecnym, nie o planach na przyszłość.

matthias
4 lipca 2018 08:38

 Poprzednia  Strona 11 na 11.